HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Scener lettem?

2014.10.07. 00:51 :: syam

Életem első scene partija és versenye is volt az elmúlt hétvégi Function. Elsőbálozóként sokszor csak pislogtam, hogy konkrétan mi is történik, de szerencsére a szervezők nagyon segítőkészek voltak, amit nagyon köszönök. Rajtuk kívül még külön köszönet B. Zsoltnak ill. H. Csabának, hogy felhívták a figyelmem erre az eseményre és bátorítottak, hogy jelentkezzek játékfejlesztés kategóriában.

A helyszín a KCSSK volt, ahol kollégista létem egy rövid szakaszát töltöttem ("A" épület rlz ^^) nagyjából 15 évvel (omg) ezelőtt. Számomra fontos momentum, hogy egyik csütörtök esti filmklub során itt láttam először az Oroszlánkirályt (dizneeee), hogy aztán reggel mehessek be anatómia gyakorlatra.

Az ott összegyűlt emberseregben sikerült felismernem pár ismerőst a jatekfejlesztes.hu-ról és a Budapest Game Developer's Meetup-ról is ill. találkoztam egy nagyon régi rezsős ismerősömmel, aki megmutatta az Oni játékot (fekete nindzsa fcnk) - ha jól sejtem kb. 10 évvel ezelőtt.

A szombati zenés-táncos mulatság előhozta belőlem a rezsős emlékeket megspékelve egy jó adag Flimbo's Quest-tel - SIDrip Alliance!
Ja igen, szombat éjjel valamikor volt kollektív nyávogás is két demó között, ami nem tudom honnan indult (=^^=).

A nevezésem: Sraw rats - aalberik
Az első ötlet egy már meglévő projektem vérfrissítése volt, de úgy éreztem az önmagában unalmas kevés lenne hiszen egy átlagos TPS klónról volt szó (és ugye nem is Function-re készült).
Szerencsére verseny előtt pár nappal támadt egy ötletem ami a meglehetősen hiányos hangkezelésemből eredt. A hiányosság annyit tesz, hogy az eddig tesztüzemben működő hangrendszeremet kellett volna használható szintűre fejleszteni (+ ugye debugolás és hangok "beszerzése") ami lehetetlen lett volna ennyi idő alatt. Mivel a problémát nem tudtam megoldani máshonnan kellett megközelítenem a hangkezelés kérdését. A választ pedig a filmiparban találtam meg: némafilm.
Ezután elindult az ötlet lavina, hogy megpróbáljam visszaadni látványban és hangulatban is a némafilmek, chaplin-es hangulatát: gyorsan összekalapáltam egy ogg-vorbis kitömörítő kódot, hogy tudjak zenéket lejátszani, új shaderekre volt szükségem, animációkat felgyorsítottam stb. Ezeken kívül a vicces megjelenés érdekében számos bugot visszaraktam - pl. így került Vader kezébe kocka, kitekeredő testek vagy a megmagyarázhatatlan testpozícióban történő futás.
De itt még nem volt megállás, mert egy minimális történetet is kellett körítenem a projekt köré. A Star Wars témától nem tudtam elszakadni mivel ahhoz van a legtöbb asset-em viszont a szereplőket könnyen tudtam cserélni. Így lett az NPC-ből Darth Vader míg a főszereplőből végül Leia hercegnő, akinek a modelljén csak a minimális számú mesheket hagytam meg (metal pantsuuuu ^^). Így a történet átalakult apja és lánya típusú egy minimál, őrült (diznee, mert hát Leia is Disney hercegnő pár éve) mesévé, amiben az apa megtanítja a lányát lelőni mindenkit (wtf?). A lelőhető ellenfelek között nemcsak rankorok és robotok vannak, hanem Jar Jar Binks (na kinek a kedvence?) klónok is megjelennek és - amit már túl sok lett volna megmutatni - kétlábú lépegetők.
Leadás előtt fél órával viszont még nem volt bevezető szöveg ill. projekt név. Ebben segítségemre volt HomeGnome - neki is köszönettel tartozom.
Ahogy játék közben hallottam, a kellő hangulatot sikerült megteremtenem.

Ízelítő a demóból:

 function2014_intro

   

Pár megjegyzés:

  • Azért, hogy "kényelmesen" tudjak játszani a főhőst sebezhetetlenné tettem.
  • Mivel a történet gyakorlatilag a verseny előtt pár órával öltött végleges formát és nem voltam biztos a főhős személyében így a főhős modelljét menet közben lehet cserélni: Grievous tábornok, Songoku és a default metál bikinis Leia.
  • A játékdemóból androidos változat is készült, de iOS, MacOS (Linux) platformok is elérhetőek.
  • A demó nem Unity-vel készült (bár megtisztelő a feltételezés): a kontentet és a third party libeket leszámítva teljesen saját az egész engine és a vele készült demó is. Érdemes böngészni kicsit pl. a script könyvtárat.
  • Nem, nem szívok semmit :) - csok.iso-t szoktam csak mountolni sűrűn (területszelektált csokoládé \o/)
  • Mivel túl gyors a betöltés PC-n, muszáj volt beraknom a betöltő scriptbe egy halom sleep-et.
  • Azt hiszem a projektor nem szerette a szépiázott színeket.
  • A demó sztereó módban (anaglif + VR) is tud renderelni.

Amire pedig vasárnap hajnali háromig kellett várnia mindenkinek: az eredményhirdetés. Én ekkor már agyilag valahol máshol jártam azt hiszem: amikor szólítottak alig találtam ki a "rengeteg" szék közül. De a lényeg, hogy találtam útvonalat (navmesh számolás + A*) és átvehettem ezt itt ni:

Function 2014 - prize

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Game Development 3. díj (és mellé az érzés, hogy reptile-lal egy színpadon lenni még ha nem is egy időben)!

Ezenkívül egy vezetéknélküli Logitech egérrel is gazdagabb lettem. Ez akár célzás lehetne arra, hogy használjak végre ilyen eszközt is. Ez életem harmadik egere - az elsőt az Atarimhoz kaptam 23 éve (ataris vagyok nem amigás). Eddig csak Maya-hoz volt szükségem egérre, mert a touchpad-eken sajnos ritka a hardveres középső gomb. Igen, játszani is touchpad-del szoktam. Kicsit meg is "szeppentem", amikor a bemutatón egeret raktak a kezem alá.

Összefoglalva ez a három nap számomra életre szóló élmény volt: 

  • remek helyszín
  • jó zenék (de pl. Dubmood, Zabutom, BitShifter-t nem hallottam)
  • nagyon jó szervezés
  • brutál nyeremények
  • 5 ingyen ital (kedvenc koktélom: egy rész savas víz, egy rész mentes, jesssz)
  • sok színvonalas demó

És ismét köszönöm mindenkinek, aki inspirált, támogatott, mellettem állt és gratulálok minden nyertesnek!

És ha máshogy nem is, de "papíron" én is scener lettem, váaáaáaá!

funny-cat-standing-up-dancing-animated-gif-pics.gif

5 komment

Címkék: function 2014

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr576762655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerilgfx 2014.10.10. 04:37:00

légyszives ne írkálj kisbetűsen kommenteket, nem bírom elolvasni

syam 2014.10.10. 11:22:24

@Gerilgfx: Megnézem át tudom-e állítani a betűméretet.
Azt hiszem a globál betűméretet meg kellene növelnem, hogy a komment olvasható méretű legyen, de azért még komment maradjon.

Gerilgfx 2014.10.12. 03:45:14

inkább a színét állítsd.

Gerilgfx 2014.10.12. 03:45:49

...meg különben is, minek komment? a te cikked, a sajátodat nem kell kommentálni.

syam 2014.10.14. 10:32:16

Köszi, a színeket átállítottam.
Azért kommentáltam, mert túl szubjektívnek tartottam :)
süti beállítások módosítása