HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Portálok, iOS, MacOS, Adreno - r1581

2013.11.04. 12:30 :: syam

Miután áttértem projekt menedzselésben a CMake használatára szinte azonnal adta magát, hogy kipróbáljam lefordítani az enginem iOS ill. MacOS rendszerekre is. Az utóbbira történő fordítás nem igényelt különösebb előkészítést - mondhatni azonnal működött. Az iOS projekt készítésével már akadtak nehézségek:

egész pontosan a toolchain helyes paraméterezésével. Amint viszont sikerült beállítani a scriptet már tesztelhettem is iOS szimulátoron.
Így jelenleg MSVC-val 32/64 bites win alkalmazást, C::B-vel 32 bites win alkalmazást, Android alkalmazást, 32, 64 bites Mac alkalmazást ill. 32/64 bites iOS alkalmazást tudok építeni. Tervbe vettem még Linux támogatást is.

A lightmap készítés kapott egy hemicube rendert, hogy pontosabb/gyorsabb legyen a radiosity számítás.

A command line értelmezés is most már luát használ.

Mivel most már mobilon is folyik a tesztelés szükség volt további sebesség optimalizálásokra.

  • portál vágás, hogy nagyméretű pályákat is meg tudjak jeleníteni játszható fps mellett. Elkészült egy automata generáló ehhez valamint kézzel is lehet engedélyezni a használatukat.
  • az envmapok használata tiltva van ezeken a platformokon. Helyettük egy algoritmus kikeresi azt az irányt és a hozzá tartozó színt, amelyikből a legerősebb fény érkezik és ebből számol a shader speculart.
  • Post- és pre-transform vertex cache optimalizálás
  • állítható render minőség: glow minősége, render buffer mérete, shader komplexitás

Valamint sikerült beüzemelnem az Adreno profilert (Perfhud ES-sel is próbálkoztam, de azt csak egyszer sikerült működésre bírnom):

Nexus 4

Screenshot_2013-11-04-01-33-34

PC

adreno_profiler

A képen az ajánlások között feltűnhet, hogy triangle stripet javasol a program.

Szólj hozzá!

Címkék: portal lua cmake adreno perfhud es

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr365613919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása