Mivel két hónap telt el az utóbbi bejegyzés után először arra gondoltam, hogy több részre osztom az eseményeket, de inkább egyet írok viszont azt megpróbálom jól tagolni.
AI
Bekerültek olyan alapértelmezett viselkedések a natív kódba, amelyeket eddig sokat használtam de scriptként. Egy ilyen a bolyongás / wandering.
Ez mindössze annyit jelent, hogy az "egy helyben állok" helyett a "valamit fontosat csinálok" illúzióját kelti a játékosban. Szabályozható, hogy támadásba lendüljön-e, ha meglátja a főhőst / célpontot avagy ha megtámadják visszatámadjon-e. Amennyiben a célpont megsemmisül újból wandering-re kapcsol át.
Másik két viselkedés akkor léphet életbe, ha a szereplő életereje lecsökken kritikus szint alá. Ilyenkor vagy segítséget hív vagy életerő feltöltési lehetőséget keres.
A két csapat egymás elleni küzdelmének tesztelése már biztató / hihető eredményt produkált.
FPS függetlenítés
Ez a képesség akkor lett igazán fontos, amikor mobilokra is portoltam az engine-t. Ti. nagyon sokáig 60 fps volt a kívánt sebesség, amely gyengébb mobilokon nem mindig volt elérhető. Emiatt hiába futott 40 fps-sel, amely még elvileg élvezhető framerate lenne, az engine mégsem volt játszható.
Másrészről az energiagazdálkodás miatt is érdemes lehet korlátozni / szabályozni a fps-t
Interaktivitás fejlesztése
Egy nagy lépés a használhatóság terén, hogy bekerült célkereszt az engine-be vagyis most már egyértelmű, hogy hova néz a főszereplő ill.a fegyvere hova is lő.
Ezenkívül egyszerűsödött a játékos felé az "üzenetküldés" - ezt elsősorban a triggereknél hasznos.
Szintén egy nagy fejlesztés eredménye a párbeszédrendszer kiépítése, amely előre megírt párbeszédeket képes kezelni. Eredetileg ez is scripten keresztül valósult meg, de annyi volt az ismétlődő kód, hogy célszerűnek láttam natív támogatásra cserélni. Így egy xml file tárolja a játékban előforduló párbeszédeket, amelyeket scripten keresztül lehet futtatni. Természetesen a teljes engine funkcionalitás elérhető a párbeszédek közben, ami talán lehetőség nyit az RPG vonal irányába (pl. vásárlás, árucsere, ajándékozás, logikai feladvány stb).
Az xml file tartalmát pedig tetszőleges nyelvre le lehet fordítani, ami lehetővé teszi a lokalizációt.
A párbeszéd előfutára egy "újfajta" cselekvés volt - a lövés, futás stb. mellett - ez pedig a szereplők között interakció. Ennek a megvalósítása igen egyszerű: egy script meghívását jelenti, amely azt jelenti, hogy "szinte bármi megtörténhet": tárgy átadása, párbeszéd kezdete, támadás stb.
Grafika
Fut Intel videokártyákon!
Síktükör avagy planar reflection támogatása. Bármelyik nem skinnelt mesh átalakítható egyszerű mozdulattal tükörré.
Bár még nincs teljesen beépítve a renderelésbe, de az engine támogat displacement mappinget hardveres tesszellálás segítségével.
Egyéb
Stabilitás növelése vagyis potenciális fagyás szituációk felderítése és kijavítása történt.
Gyorsabb jelenetbetöltés.
A szerkesztő továbbfejlesztése az új funkciókhoz.