HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

From byte to byte - MDK1

2022.06.14. 00:05 :: syam

What was the goal? Extract a level static geometry and its materials. My choice was the first level of the game but which file I should be interested in? After some brute force investigation (e.g. load the whole file as a binary point cloud) it turned out there are two candidates:…

Szólj hozzá!

STVB - r6674

2022.05.30. 00:26 :: syam

A végéhez érkezett az első Star Trek játékom fejlesztése, ami az STVB nevet kapta. STVB is ready for release #StarTrekVoyager #indiegame #IndieGameDev #screenshotsaturday #hungame #vulkan pic.twitter.com/t2QrejQQ9N — aalberik (@aalb3rik) May 28, 2022 A játék forgatókönyve a Star Trek Voyager…

Szólj hozzá!

STDF

2021.01.24. 16:54 :: syam

  Hosszú idő után ismét egy demó készítésére adtam a fejem ezúttal egy konkrét célból. Először is egy rövid videó: Delta flyer simulator (beta) #StarTrek #StarTrekVoyager #IndieGameDev #Mars pic.twitter.com/jnnAXy5p2B — aalberik (@aalb3rik) January 24, 2021 Mint látható egy…

Szólj hozzá!

10 év

2019.04.18. 23:52 :: syam

Kicsivel több mint 10 éve született az első poszt és 4 éve jelent meg a legutóbbi. Az elmúlt 5 évben sűrűn követték egymást az események. Az egyik, hogy engem is bevonzott az önvezető autók piaca, de mellette az új technológiák felfedezése ill. játékfejlesztési törekvéseim nem álltak meg.…

Szólj hozzá!

Címkék: star wars star trek összefoglaló tomb raider softbody inverz kinematika cssm

Recens grafikus API-k - vulkán, földköpeny és a többiek

2015.03.12. 00:26 :: syam

Úgy tűnik ismét eljön az a korszak (egy időre?), amikor a "legyen egységes szabvány" helyett mindenki egyedi, a saját igényeinek megfelelő grafikus szabványt akarja népszerűvé és/vagy kötelezővé tenni. Erre már volt korábban példa a Microsoft-tól, de most úgy látszik az…

2 komment

Játékanatómia - MDK1 és adatbányászat

2015.02.07. 00:22 :: syam

Ez is egy régi játék (1997) számomra majdhogynem az akció TPS műfaj etalonja többek között pörgő játékmenete, változatos helyszínei, könnyű irányíthatósága miatt. Első találkozás után rajongója lettem így érthető volt, hogy programozói szemszögből is szerettem volna…

Szólj hozzá!

Címkék: glide mdk pvs

Játékanatómia - Trespasser és Jurassic Park: Operation Genesis

2015.02.02. 02:07 :: syam

Ismét két őskövület (1998 és 2003), amelyek közül az első izgalmasabb ill. érdekesebb. Talán van még aki emlékezik az első névre, de amit szerintem érdemes róla tudni: technológiailag zseniális volt, de maga a játék megvalósítása borzalmas lett - kivéve a rajongóknak, akik…

Szólj hozzá!

Címkék: ai csontváz trespasser vertex skinning inverz kinematika vertex attributum occlusion cull

Linux, MacOS - barát vagy ellenség? - r2236

2014.10.17. 23:59 :: syam

Az elmúlt a napokban a Function-re készült demó portolásával foglalkoztam. A cél a PC-re elérhető másik két jelentősebb operációs rendszer volt: Linux és MacOS - mindkettő 64 bites verzióban. Azért esett a választásom ezekre, mert bár Android portom létezik, de az ottani…

Szólj hozzá!

Címkék: linux macos openal alsa xlib obj-c

Scener lettem?

2014.10.07. 00:51 :: syam

Életem első scene partija és versenye is volt az elmúlt hétvégi Function. Elsőbálozóként sokszor csak pislogtam, hogy konkrétan mi is történik, de szerencsére a szervezők nagyon segítőkészek voltak, amit nagyon köszönök. Rajtuk kívül még külön köszönet B. Zsoltnak ill.…

5 komment

Címkék: function 2014

Összefoglaló - ráadás

2014.09.30. 00:35 :: syam

Az elmúlt 3 hónapban az eddig leírtakon kívül történt számos apróbb - nagyobb javítás / változtatás, amik közül jöjjenek a lényegesebbek. IK Vagyis inverz kinematika. A számtalan megoldás közül sikerült megtalálnom azt, amit megértettem és használni is tudok.…

Szólj hozzá!

Címkék: vr bullet anaglif physx cardboard softbody multithread sztereó renderelés adreno compute shader newton dynamics delaunay

süti beállítások módosítása