HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

STVB - r6674

2022.05.30. 00:26 :: syam

A végéhez érkezett az első Star Trek játékom fejlesztése, ami az STVB nevet kapta.

A játék forgatókönyve a Star Trek Voyager sorozat 142-147 részei között helyezkedik el, a játék pedig egy sétaszimulátor-kalandjáték-úrhajószimulátor ötvözete (nincs benne fegyver, ellenség - teljesen gyerekkompatibilis). A sorozatból három szereplő kapott új hangot: a kapitány, Belanna és a Doki. A főszereplő pedig Hetes ill. a Delta komp.

Technikai részletek:

Itt a csomaghoz tartozó link - frissítve 6674-es verzióra.

Nincs szükség telepítésre, csak ki kell tömöríteni a csomag tartalmát és a bc7_pack mappa alatt már indítható is a játék.

Előfordulhat hogy a Windows vírusnak ill. ártalmas szoftvernek mutatja az alkalmazást.

A játékon belül részletes segítség ill. beállítási lehetőségek találhatók. Előbbi az F1 billentyűvel hozható elő, utóbbi az ESC billentyűvel.

Az STVB.exe-t elindítva a játék teljes képernyőn és felbontáson fog elindulni.

 

Gépigény:

- Win64 operációs rendszer (Windows 10-en lett tesztelve)
- 2 GHz körüli CPU
- 4 GB RAM
- Vulkan 1.0 képes videokártya
- kb. 5-6 éves gépeken HD felbontáson jól fut - érdemes először a STVB_HD.bat-vel indítani a játékot
- a beépített videokártyák (Intel) sajnos nem bírják ezt a grafikus terhelést - erősen valószínű hogy bár elindul de nem fog sokáig futni

 

A fejlesztés története:

Jó munkához idő kell - tartja a mondás. Ez a "munka" 2018 környékén indult valahogy így:

Ekkor még elsősorban a trikorderre volt kihegyezve a játékmenet, de pár hónap múlva érződött, hogy bár a sorozatban jól mutatnak, de nehéz jól beépíteni a használatukat egy játékba (bár volt már rá példa). Azonban itt már megszületett a névadó naprendszer neve ill. hogy a dilítium köré fog épülni a történet. A helyszín pedig nem lett más mint a mi Marsunk delta kvadránsbeli másolata, amihez ráadásul sok látványos "3D" térkép is elérhető.

A következő lépésben a hajóra próbáltam áttenni a történetet. Ekkor született meg az alábbi jelenet, ami benn is maradt a játékban:

És ekkor jött egy kisebb szünet ugyanis ez idő tájt lőtt le a CBS nagyon sok rajongói Star Trek projektet (filmeket és játékokat egyaránt).

Ebből a hullámvölgyből végül a Star Trek - Voyager Rajongói klub egyik tagja húzott ki azzal, hogy szívesen játszana egy Delta komp szimulátorral ha létezne olyan (tibbek között szerette volna látni az űrhajók arányait). Szóval összeszedtem magam és ez lett a végeredmény:

Itt az űrhajós "bejárja" a naprendszerünket a Voyager fedélzetén. Ezenkívül a Delta komp látható a hangárban és mozgás közben. 

Sajnos önállóan erre az élményre sem lehetett játékot építeni így kikerült a játékból a videóban szereplő hangár majd összevontam az eddigi ötleteket:
- lehessen a bolygó felszínén barangolni,
- lehessen a hajó belsejében sétálni,
- lehessen a Delta kompot vezetni.

A történet ezután állt össze majd ismét jött egy ötlet, hogy az érintett szereplők beszélhetnének is ékes magyar anyanyelvünkön. Ezáltal a lipsync-hez és szinkronizáláshoz kerültem nagyon kicsit közel és nagyjából 20 év után először újra megszólaltak néhányan a Voyager legénységéből, hogy végül "folytassák tovább útjukat az Alfa kvadráns felé".

És hogy mi az az STVB? Star Trek Voyager Bimari.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr7517843593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása