HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Q3Bsp kiegészítés

2009.04.27. 21:44 :: syam

A mai nap során kipróbáltam néhány olyan bspt, amelyet nem hivatalos játékhoz készítettek (egész pontosan innen szereztem www.fpsbanana.com). Megdöbbenve tapasztaltam, hogy az összes(!) felület rosszul jelenik meg. Megnéztem más bsp betöltőkkel is, azok is rossz eredményt mutattak. Elkezdtem debugolni és kiderült, hogy az összes felület 1-s típusú (planar) vagyis háromszög legyezőként kell renderelni. Kipróbáltam átindexelni a felületeket (én csak drawelements-sel rajzolok vagyis fel kell bontanom az vertex array vertex index arrayra), de az sem segített. Ekkor megnéztem a facek paramétereit és csodálkoztam, hogy értelmes és használhatónak tűnő adatokkal van feltöltve így hát kiprobáltam a legyezőket háromszög halmazként felhasználni és most jön a poén, mind korrektül jelent meg. Szóval minden az 1-s és 2-s face típust ugyanúgy lehet kezelni!

Vajon miért nem törődnek a legyezővé alakítással, ha már egyszer külön face típus van hozzá rendelve...

Megjegyzés:

a régi bspk is tökéletesen működnek így (vagyis szerintem a teljesítmény miatt tárolták el legyezőként is a faceket) és a "régi" és "új" bsp-k verziószáma is 0x2E.

 

Szólj hozzá!

Címkék: quake3

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr321090312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása