Lassan végéhez közeledik a következő demóra való felkészülés. Mivel a CEGUI támogatást eltávolítottam az engine-ből szükségem volt (ismét) fontok kezelésére.
Szokásomhoz híven számos lehetőséget végignéztem (természetesen glDrawPixels szóba sem jöhetett) míg végül az AngelCode egyik, teljesen ingyenes (többé-kevésbé folyamatosan fejlesztett) projektjénél értem célba.
Ez a projekt a textúra alapú fontkezeléshez ad segédeszközt. A program kétféle kimenetet szolgáltat: egy vagy több textúrát (PNG támogatás!) valamint egy szöveges vagy bináris leíró file-t. Ez utóbbi alapján lehetséges a textúra megfelelő felhasználása. Mindössze annyi a dolgunk, hogy a leíró alapján kiszámolt vertexeket a megfelelő pozícióba a megfelelő textúra koordinátával kirendereljük.
A textúra raszteres (bitmap) mivoltából fakadóan az eredmény nem alkalmas tetszőleges skálázásra (elsősorban nagyításra) a különböző méretű fontkészleteket külön-külön le kell gyártanunk.
Végül következzen a link: www.angelcode.com/products/bmfont/