HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Dual paraboloid shadow map

2011.04.11. 21:11 :: syam

Korábban már volt erről szó most azonban azt hiszem elegendő tapasztalatot gyűjtöttem a témáról.

 

 Mint a mellékelt képen látható a legproblémásabb (omni) shadow map egyik variációjáról van szó.

Mindössze két előnye van:

  • két textúra szükséges hozzá, amelyeket be lehet csomagolni akár egybe is
  • kétszer kell hozzá maximum renderelni egy mesht.

Hátrány:

  • Az árnyékfogadókra per-fragment érdemes számolni az árnyékolást - deferred shading esetén ez adott.
  • Az árnyékvetőknek hi-poly modelleknek kell lenniük (adott esetben geometry programot is használhatunk ennek céljából) különben nagyon hamar találkozunk a paraboloid vetítés lineáris interpolációja által okozott (meglehetősen csúnya) torzítással. Megtehetjük, hogy a lo-poly modelleket, mint amilyen általában a környezet (nagy felületek) kihagyjuk az árnyékvetésből, de annak sajnos a vizuális hatás látja kárát.

 

Valószínűleg az utóbbi hátrány az oka annak, hogy a gyakorlatban a (virtual) cube shadow map terjedt el kivéve talán a konzolokat ahol ennek relatív kicsiny memóriaigénye miatt az (utólagos) tesszellálás mégis megéri - a VCSM memóriaigénye közel 4x akkora, mint a dpsm-é.

 

Szólj hozzá!

Címkék: shadow map dpsm deferred shading

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr902818614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása