HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ismeretlen vizeken - pathfinding

2011.08.11. 08:22 :: syam

Ezen a héten egy teljesen új képességgel bővült az engine nevezetesen az útkereséssel. Első terveim között egy egyszerű waypoint rendszer kiépítése szerepelt, amelyet természetesen külön szerkeszteni kellett volna.
Szerencsére ennél már létezik jóval hatékonyabb és automatikusan elkészíthető alternatíva, amit navigation meshnek hívnak. Ennek az elkészítéséhez elérhető egy ingyenes és nyílt forráskódú könyvtár, ami recast névre hallgat - http://code.google.com/p/recastnavigation/
(ez pedig egy jó összefoglaló miért érdemes waypoint helyett navmesht használni - http://www.ai-blog.net/archives/000152.html)

Egy egyszerű háromszöghalmazból képes elkészíteni a navigation mesht, amire az alábbiak jellemzők:

  • mindig konvex poligonokból álló mesht készít
  • ezekhez a poligonokhoz tárolja a szomszédosság információt
  • vagyis egy gráfot épít fel, amelynek pontjai az egyes konvex poligonok
  • lehet szabályozni, hogy milyen típusú felületek vegyen figyelembe - amin lehet járni, mászni, lépcsőzni stb

A navigation mesht mint gráfot felhasználva A* algoritmus segítségével gyors útvonalkeresésre használhatjuk. Az A* algoritmus egy szemléletes leírása rácshoz: http://www.policyalmanac.org/games/aStarTutorial.htm

A legnagyobb problémát azonban az út elkészítése jelenti az A* segítségével kapott poligonlistából. Az utat egy egyszerű pontsorozattal tudjuk ábrázolni - e pontsorozat előállítása okozza az igazi fejtörést...

 

Szólj hozzá!

Címkék: recast a* pathfinding navigation mesh

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr583145858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása