HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Demo 2 - PhysX v283 vs Bullet v275

2010.01.24. 14:34 :: syam

Az évek során az engine sokféle ingyenesen elérhető fizikai motort használt.

Az első az ODE volt, amelynek a képességei nem tűntek kielégítőnek. Néhány próbát megért a True Axis is aztán a Bullet következett míg a végső befutó a PhysX lett.
Ezek közül a PhysX a legkiforrottabb - több éve fejlesztik, amely során kétszer váltott tulajdonost. Először Novodex-nek hívták (ezt a korszakot még ma is őrzik az elnevezések) aztán Ageia PhysX névre keresztelték majd az Nvidia vette szárnyai alá.

Ami miatt ismét elővettem a Bullet-et az elsősorban a hordozhatóság és az akcióm ereménye eredménye az alábbi teszt lett...

 

TulajdonságPhysXBullet
Telepítést igényelIgenNem
Támogatott platformokPC, PS3, Xbox 360, Wii, LinuxPC, PS3, Xbox 360, Wii, Linux, Mac OSX, iPhone
Hardveres támogatásAgeia kártyák 2.8.1 verzióig
Videókártyák SM4.0-tól
CUDA támogatás
TöbbszálúságMegoldottMegoldott, de esetemben fagyott
SIMD támogatásMegoldottMegoldott
Szilárdtest ütközésvizsgálat és fizikaSpecializáltság, trimesh-trimesh ütközés nem támogatott

Esetek túlnyomó többségében stabil
Jobbára általános algoritmusok

Tömegre és inertia tensor-ra nagyon érzékeny, instabil különösen trimesh-convex esetben
Puhatest ütközésvizsgálat és fizikaKülön puhatest és ruha szimuláció, testek közötti ütközés nem támogatott. Puhatest készítése körülményes A ruha szimuláció a puhatest szimuláció spec. esete, testek közötti ütközés támogatott. Puhatest készítése egyszerű
Relatív teljesítmény1.3 - 1.5 1
 

Mindent összevetve a PhysX - bugjai ellenére is - még mindig a leghatékonyabb, ingyenesen elérhető fizikai motorok közé tartozik.

Az összehasonlító demo letölthető innen: www.inspekcio.hu/indigo_illusions/demos/sakura_demo_2010_01_24.zip.


Mindkettő alkalmazás ugyanazt a jelenetet tölti be, a főszereplő "láda" QWASD + egér kombinációval irányítható. A mozgás kaotikusnak tűnhet a szabad mozgás miatt. Megfigyelhető a PhysX és Bullet motorok közötti különbség.

Szólj hozzá!

Címkék: bullet ageia ode physx novodex

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr41697940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása