Az évek során az engine sokféle ingyenesen elérhető fizikai motort használt.
Az első az ODE volt, amelynek a képességei nem tűntek kielégítőnek. Néhány próbát megért a True Axis is aztán a Bullet következett míg a végső befutó a PhysX lett.
Ezek közül a PhysX a legkiforrottabb - több éve fejlesztik, amely során kétszer váltott tulajdonost. Először Novodex-nek hívták (ezt a korszakot még ma is őrzik az elnevezések) aztán Ageia PhysX névre keresztelték majd az Nvidia vette szárnyai alá.
Ami miatt ismét elővettem a Bullet-et az elsősorban a hordozhatóság és az akcióm ereménye eredménye az alábbi teszt lett...
Tulajdonság | PhysX | Bullet |
Telepítést igényel | Igen | Nem |
Támogatott platformok | PC, PS3, Xbox 360, Wii, Linux | PC, PS3, Xbox 360, Wii, Linux, Mac OSX, iPhone |
Hardveres támogatás | Ageia kártyák 2.8.1 verzióig Videókártyák SM4.0-tól | CUDA támogatás |
Többszálúság | Megoldott | Megoldott, de esetemben fagyott |
SIMD támogatás | Megoldott | Megoldott |
Szilárdtest ütközésvizsgálat és fizika | Specializáltság, trimesh-trimesh ütközés nem támogatott Esetek túlnyomó többségében stabil | Jobbára általános algoritmusok Tömegre és inertia tensor-ra nagyon érzékeny, instabil különösen trimesh-convex esetben |
Puhatest ütközésvizsgálat és fizika | Külön puhatest és ruha szimuláció, testek közötti ütközés nem támogatott. Puhatest készítése körülményes | A ruha szimuláció a puhatest szimuláció spec. esete, testek közötti ütközés támogatott. Puhatest készítése egyszerű |
Relatív teljesítmény | 1.3 - 1.5 | 1 |
Mindent összevetve a PhysX - bugjai ellenére is - még mindig a leghatékonyabb, ingyenesen elérhető fizikai motorok közé tartozik.
Az összehasonlító demo letölthető innen: www.inspekcio.hu/indigo_illusions/demos/sakura_demo_2010_01_24.zip.
Mindkettő alkalmazás ugyanazt a jelenetet tölti be, a főszereplő "láda" QWASD + egér kombinációval irányítható. A mozgás kaotikusnak tűnhet a szabad mozgás miatt. Megfigyelhető a PhysX és Bullet motorok közötti különbség.