HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

UltraShadow 1 és 2

2010.02.24. 19:12 :: syam

Mindkét technológiát az NVidia fejlesztette ki.

Az első változat ("mélységi teszt") a scissor teszthez hasonlóan működik viszont nem képernyőkoordinátákra, hanem mélység komponensre értelmezi a vágást: megadott zmin és zmax értékeken belül engedi át a fragmenteket. OpenGL alatt GL_EXT_depth_bounds_test / GL_NV_depth_bounds_test néven elérhető.

A második változat ("kétoldalas stencil teszt") a stencil tesztet gyorsítja fel - külön-külön megadható a stencil beállítás a GL_FRONT és GL_BACK orientációjú poligonokra vagyis stencilezéssel történő CSG műveletek egy lépésben elvégezhetők. Azonban fontos tudni, hogy a renderelés közben a fragmenteket duplázza a GPU így csak a vertexek többszöri elküldését váltja ki. Kötelező együtt használni a GL_EXT_stencil_wrap-pel mivel összetett CSG eljárásnál könnyen alulcsordulhatnak a stencil értékek. Az ehhez tartozó OpenGL extension sztring: GL_EXT_stencil_two_side.
Megjegyzendő, hogy hasonló képességet az ATI is kifejlesztett (GL_ATI_separate_stencil néven) azzal a különbséggel, hogy nem az összes stencil beállítás konfigurálható orientációnként. Az újabb ATI kártyák azonban már az EXT verziót is támogatják.

Szólj hozzá!

Címkék: ultra shadow 1 2

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr621787545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása