Első vendégíróm első posztja a blogomon Gerié aki egy régi ATI extenion-ről írt egy rövid összefoglalót. Köszönet érte^^
A GL_ATI_pn_triangles lényegében egy nagyon primitív fixed-function geometry shader volt 2001 után, amikor a Radeon 8500 széria megjelent. Mivel az ATi levédette, csak az ő kártyái támogatták, sok korabeli játék ezért egyáltalán nem volt képes kihasználni. Volt pár nevesebb játék, ami igen, ilyen volt például az Unreal Tournament egyik verziója, illetve volt pár scene demó ami képes az extensiont kihasználni, de mivel mára már az ATi extension-jai nem támogatják, kihaltnak tekinthető. Ráadásul csak a 8500 széria támogatta hardverből, a későbbi Radeonokon emulált volt, ezért ha VBO-kal együtt volt használva, az egészből intermediate renderelés lett.
A funkcionalitása lényegében egy mesh smooth-nak felel meg, az iterációk száma pedig
kézzel állítgatható. glPNTrianglesiATI(GL_PN_TRIANGLES_TESSELATION_LEVEL_ATI, tflevel);
glPNTrianglesiATI(GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_ATI, GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_CUBIC_ATI);
glPNTrianglesiATI(GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_ATI, GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_QUADRATIC_ATI);
Használata mindösszesen ennyi, többféle módon is el tudja látni a feladatát, mint a fenti példából is látszik, használata nagyon könnyű volt, és a smooth-t a normálok alapján végzi el. Szerintem a példában leírt paraméterekkel adta a legszebb képet.