HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

OpenGL múzeum - GL_ATI_pn_triangles

2010.06.09. 13:09 :: Geri_lgfx

Első vendégíróm első posztja a blogomon Gerié aki egy régi ATI extenion-ről írt egy rövid összefoglalót. Köszönet érte^^

 

A GL_ATI_pn_triangles lényegében egy nagyon primitív fixed-function geometry shader volt 2001 után, amikor a Radeon 8500 széria megjelent. Mivel az ATi levédette, csak az ő kártyái támogatták, sok korabeli játék ezért egyáltalán nem volt képes kihasználni. Volt pár nevesebb játék, ami igen, ilyen volt például az Unreal Tournament egyik verziója, illetve volt pár scene demó ami képes az extensiont kihasználni, de mivel mára már az ATi extension-jai nem támogatják, kihaltnak tekinthető. Ráadásul csak a 8500 széria támogatta hardverből, a későbbi Radeonokon emulált volt, ezért ha VBO-kal együtt volt használva, az egészből intermediate renderelés lett.

A funkcionalitása lényegében egy mesh smooth-nak felel meg, az iterációk száma pedig
kézzel állítgatható.

glPNTrianglesiATI(GL_PN_TRIANGLES_TESSELATION_LEVEL_ATI, tflevel);
glPNTrianglesiATI(GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_ATI, GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_CUBIC_ATI);

glPNTrianglesiATI(GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_ATI, GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_QUADRATIC_ATI);

Használata mindösszesen ennyi, többféle módon is el tudja látni a feladatát, mint a fenti példából is látszik, használata nagyon könnyű volt, és a smooth-t a normálok alapján végzi el. Szerintem a példában leírt paraméterekkel adta a legszebb képet.

 

1 komment

Címkék: opengl muzeum

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr262068754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_fpeti_ 2011.10.04. 16:38:28

Erről beugrott az, hogy egy régi játéknál volt egy kapcsoló, ami mellett az 'ATI Truform' fityegett - és nem lehetett bekapcsolni (nem 8500-as karim volt). A leírásból rájöttem, hogy ez volt az.
wikin néztem:
en.wikipedia.org/wiki/TruForm

Kár, hogy nem terjedt el, jól jönne dx9 alatt is. >:3
süti beállítások módosítása