HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Anaglif, sztereó renderelés

2011.03.30. 01:12 :: syam

Az utóbbi idők 3D mániája lassacskán a játékokra is kiterjed ennek köszönhetően sok mai játékot (játék motort) felvértezték a sztereó renderelési képességgel.
A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás az anaglif változat hiszen mindössze egy egyszerű szemüvegre van csak szükség (leggyakoribb a vörös-cián színezésű lencsepár). Komoly hátránya a színek torzulása kiváltképp a vörös színé (emiatt megfontolandó a szürkeskálás megjelenítés).
Szintén passzív változat a polarizált szűrős szemüvegek alkalmazása, amelyeknél már nem tapasztalható különösebb torzulás.

Szoftver oldalon (tudomásom szerint) nincs túl nagy különbség a különböző változatok esetén. Az egyik legfontosabb tulajdonsága ennek a renderelésnek, hogy kb. duplájára nő a kirajzolandó háromszögek száma mivel mindent kétszer kell renderelni a bal és jobb szemnek megfelelően.
Lényeges szempont, hogy vetítéskor a két elterjedtebb verzió közül a párhuzamos tengelyű asszimetrikus perspektív vetítést (parallel axis asymmetric frustum perspective projection) használjuk.
Amennyiben elérhető hardveres sztereó támogatás akkor használjuk a natív bal és jobb oldali színbuffereket a rendereléshez.
Leggyakoribb esetben azonban magunknak kell megoldanunk a két oldal renderelését, amely nem több egy egyszerű offscreen metódusnál, amit egy post-process effekt követ. Ez az effekt additiven blendeli a két képet a bal oldalt piros, a jobb oldalt pedig cián szűrővel.

Végül következzen egy saját példa:

Szólj hozzá!

Címkék: anaglif sztereó renderelés

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr782783864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása