A Maya plugin fejlesztése során átlépte az engine revíziószáma ezt a bűvös határt.
Az a tény, hogy az enginem egy másik szoftver által biztosított környezetben fut igencsak átformálja a tervezést:
- legfontosabb talán, hogy a hibakezelést a lehető legrészletesebben ki kell terjeszteni a pluginen belül ezzel elkerülve a teljes szoftver összeomlását
- hirtelen sok és valós felhasználási igénnyel találkozik az ember
- a funkciókat minél inkább automatizálhatóvá kell tenni, hogy minél kevesebb figyelem ráfordításával és minél gördülékenyebben történhessen a plugin használata
- emiatt ahol lehetséges egyszerűsítés / egységesítés szükséges pl. több, nagyon hasonlóan működő függvényt összevonni
- visszajelzést adni az engine belső állapotáról ill. ezt olvasható formában megjeleníteni
- az események logolása arra az esetre, ha mégis "visszavonhatatlan" esemény történik
- minél egyszerűbb és egyértelműbb (egy feladatra csak egy funkció létezzen) interfész megteremtése a két szoftver között
- amennyiben lehetséges közvetlen elérést biztosítani a pluginhez hibakeresés céljából
A plugin jelenlegi állapota pedig:
- saját típusok attribútumokkal
- a saját típusok saját Maya renderelés
- közvetlen engine renderelés Maya viewportban
- statisztika szöveges megjelenítése Angelcode-os bitmap fontokkal
- és elérhető az összes Maya szerkesztői parancs :)
Alant pedig a fenti jelenet forrásának rövid részlete:
requires maya "2013";
requires "maya_win64_plugin" "1.0";
currentUnit -l centimeter -a degree -t film;
fileInfo "application" "maya";
fileInfo "product" "Maya 2013";
fileInfo "version" "2013 x64";