HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Beyond 1000

2013.04.03. 00:28 :: syam

A Maya plugin fejlesztése során átlépte az engine revíziószáma ezt a bűvös határt.
Az a tény, hogy az enginem egy másik szoftver által biztosított környezetben fut igencsak átformálja a tervezést:

  • legfontosabb talán, hogy a hibakezelést a lehető legrészletesebben ki kell terjeszteni a pluginen belül ezzel elkerülve a teljes szoftver összeomlását
  • hirtelen sok és valós felhasználási igénnyel találkozik az ember
  • a funkciókat minél inkább automatizálhatóvá kell tenni, hogy minél kevesebb figyelem ráfordításával és minél gördülékenyebben történhessen a plugin használata
  • emiatt ahol lehetséges egyszerűsítés / egységesítés szükséges pl. több, nagyon hasonlóan működő függvényt összevonni
  • visszajelzést adni az engine belső állapotáról ill. ezt olvasható formában megjeleníteni
  • az események logolása arra az esetre, ha mégis "visszavonhatatlan" esemény történik
  • minél egyszerűbb és egyértelműbb (egy feladatra csak egy funkció létezzen) interfész megteremtése a két szoftver között
  • amennyiben lehetséges közvetlen elérést biztosítani a pluginhez hibakeresés céljából

 

A plugin jelenlegi állapota pedig:

  • saját típusok attribútumokkal
  • a saját típusok saját Maya renderelés
  • közvetlen engine renderelés Maya viewportban
  • statisztika szöveges megjelenítése Angelcode-os bitmap fontokkal
  • és elérhető az összes Maya szerkesztői parancs :)

kép

  Alant pedig a fenti jelenet forrásának rövid részlete:

requires maya "2013";
requires "maya_win64_plugin" "1.0";
currentUnit -l centimeter -a degree -t film;
fileInfo "application" "maya";
fileInfo "product" "Maya 2013";
fileInfo "version" "2013 x64";

Szólj hozzá!

Címkék: plugin font autodesk angelcode Maya

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr465189943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása