Az utóbbi bejegyzés óta történt talán legnagyobb változás az, hogy áttértem az "automata" projekt menedzselésre nevezetesen a CMake használatára. Nagyon sok platform, nagyon sok IDE és sok toolchain használata elérhetővé válik ezután.
Elsőként MSVC 2005 32 ill. 64 bites projekt készült valamint C::B + mingw 32 bites. Toolchainek közül elsőre az Androidot üzemeltem be és előkeresve a régi androidos file-okat már ki is próbáltam a telefonomon az enginemet jelenlegi állapotában. Már most látszik, hogy a Tegra 3 precíziós hiányosságai gondot jelentenek a HDR miatt.
Mivel háromféle fordítót is használtam számos helyen "javítani" kellett a kódon ill. egy érdekes platformfüggő / implementációfüggő felfedezéssel szembesültem: nevezetesen a qsort függvény eme tulajdonságával "The order of equivalent elements is undefined". Windows ill. Android platformon eltérő eredményeket produkált, amely okának felkutatása a vizuális hibától a forráskódig sok órámba került. Megbízható megoldásnak a std::stable_sort bizonyult.
Ezeken kívül történt számos apró, de hasznos kiegészítés:
- progressbar elsősorban (be)töltéshez
- lövedékek renderelése
- inventory elemeinek sorrendjének forgatása
- help szöveg ill. logó
- az engine képes összegyűjteni a futása során használta fileokat és átmásolni azokat egy megadott helyre, a könyvtár-hierarchia megtartásával