Úgy tűnik ebből a témából egyelőre nem tudok kifogyni. Egy nagyon kellemes hétvége után, mely közben serényen dolgoztattam az agyam ismét közelebb kerültem a (talán végleges) megoldáshoz.
Eszerint minden szereplőnek lehet válasza, döntése és reakciója. Amely szereplő egyikkel sem rendelkezik az teljesen statikus. A reakciók típusától függ a modell és az esetleg animáció típusa is. Valójában a reakció nem létezik, hanem egyértelműen a megfelel a döntéseknek és a válaszoknak.
Természetesen lesznek előre definiált válasz-döntés-reakció sémák, de ezeket teljesen testre lehet szabni a szereplőhöz megfelelően és általános események is rendelhetők a reakcikókhoz.
Tehát a címbeli sorrend a következőképpen alakul:
- meghatározandó a szereplő ai-ja
- ez eldönti, hogy van-e döntés/válasz/reakció
- a reakció(k) eldöntik milyen modellre van szükség
- a modell eldönti, milyen fizikai formákból épül fel
Egyik legérdekesebb reakció lesz a modell darabolódása.
A válaszok/döntések/reakciók összegyűjtése pedig egy igen nagy terjedelmű feladat lesz. Célszerűnek látszik a tárgyak szemszögéből elindulni a humanoidok felé és első menetben kerülni a specializációkat. Ilyen pl. a használati tárgyak, járművek ill. humanoid "kasztok".