Ahhoz, hogy fel lehessen építeni a szerkesztő script nyelvének egy működő változatát, érdemes először végigmenni egy jelenet elkészítésének menetét.
1. Terep
File-ok importálása a belső terephez:
- mesh: többféle formátum között válogathatunk és helyezhetjük el azokat a térben (jelenleg az egyik leggyorsabb megoldás egy q3bsp file importálása és esetleg kiegészítése saját elemekkel).
- kép és material: az importált meshez a legtöbb esetben tartoznak materialok vagy képek. A materialok generálása jelenleg automatikusan folyik; később az importálás során ezek szerkeszthetők lesznek.
Elméletileg külső terep is elhelyezhető a jelenetben azonban ez még átalakítás alatt áll.
Ha mindezzel végeztünk akkor felépíthetjük a scenegraph statikus részét. Arra azonban érdemes ügyelni, hogy sok és nagy üres területek ne legyenek a jelenetben.
2. Szereplők
Egy szereplő elkészítése előtt már tudnunk kell, hogy milyen intelligenciával akarjuk felruházni. Elsőként vegyük a legegyszerűbb esetet miszerint a szereplőnek nincs intelligenciája.
Ebben az esetben az importálás a következőképpen alakul:
- mesh, kép és material: bármilyen nem animált modell megfelelő a célra. A képek és materialok automatikusan töltődnek.
Folyt. köv.