HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

jelenet készítés 1

2009.05.22. 11:15 :: syam

Ahhoz, hogy fel lehessen építeni a szerkesztő script nyelvének egy működő változatát, érdemes először végigmenni egy jelenet elkészítésének menetét.

1. Terep

File-ok importálása a belső terephez:

  • mesh: többféle formátum között válogathatunk és helyezhetjük el azokat a térben (jelenleg az egyik leggyorsabb megoldás egy q3bsp file importálása és esetleg kiegészítése saját elemekkel).
  • kép és material: az importált meshez a legtöbb esetben tartoznak materialok vagy képek. A materialok generálása jelenleg automatikusan folyik; később az importálás során ezek szerkeszthetők lesznek.

Elméletileg külső terep is elhelyezhető a jelenetben azonban ez még átalakítás alatt áll.

Ha mindezzel végeztünk akkor felépíthetjük a scenegraph statikus részét. Arra azonban érdemes ügyelni, hogy sok és nagy üres területek ne legyenek a jelenetben.

2. Szereplők

Egy szereplő elkészítése előtt már tudnunk kell, hogy milyen intelligenciával akarjuk felruházni. Elsőként vegyük a legegyszerűbb esetet miszerint a szereplőnek nincs intelligenciája.

Ebben az esetben az importálás a következőképpen alakul:

  • mesh, kép és material: bármilyen nem animált modell megfelelő a célra. A képek és materialok automatikusan töltődnek.

 

Folyt. köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr921137110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása