HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Character controller

2010.05.02. 21:52 :: syam

Miután sikeresen kimerítettem PhysX alatt a lényegesebb megoldási lehetőségeket (NxController, NxUserContactReport, SweepTest) kitaláltam egy PhysX független megoldást.

A szereplő dinamikus fizikai objektum marad és az ütközést is a fizikai engine végzi azonban a kölcsönhatásokat már a játék engine kezeli le. Így megvalósulnak az alábbi követelmények a character controller-rel szemben:

  • egyenletes mozgással, adott irányban mozog, gyorsulás/lassulás szabályozható ill. kikapcsolható
  • nincs csúszkálás ill. lecsúszás ferde felületről ill. szabályozható, hogy mekkora szögnél csússzon meg
  • képes érzékelni ha van a lába alatt talaj és
  • csak akkor engedélyez mozgást egyébként a gravitációra reagál
  • képes érzékelni a lába alatt mozgó talajt - mind forgatást, mind elmozdulást - és megfelelően viselkedni
  • képes érzékelni a lépcsőket ill. ennél általánosabban bármit amire fizikailag lehetséges fellépni

Valószínű a lista nem teljes (pl. létrán mászás, falon mászás, tárgyra felmászás stb) idővel bővülni fog mindenesetre a szereplők vezérlése megoldottnak tekinthető ezzel a változattal. Remélhetőleg Bullet alatt is ugyanezen funkciók megvalósíthatók.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: bullet physx character controller

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr221969738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása