HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

OpenGL múzeum - GL_HP_occlusion_test

2010.06.09. 12:07 :: syam

GL_HP_occlusion_test

Úgy látszik az occlusion query (hogy konkrétan mi is ez lásd lap alján) első implementálása nem az nVidia nevéhez, hanem a Hewlett-Packardhoz fűződik.
A registry-ben nem szerepel hozzá évszám (és ráadásul preliminary-ként van bejegyezve), de kb. a 2000 év körül jelenhetett meg (én még találkoztam vele).

A megjelenése óta (és a cikk írásának idejében) három leszármazottja készült el:
GL_NV_occlusion_query, GL_ARB_occlusion_query és GL_ARB_occlusion_query2.

Alapvetően eltér azonban a többiektől az alábbiakban:

  • Csak azt képes megmondani, hogy a renderelt primitívek fragmentjei közül átment-e legalább egy a depth test-en vagy sem (vagyis egy boolean a végeredmény).
  • A GPU egyszerre csak egy tesztet tud futtatni. Ahhoz, hogy egy következő tesztet lehessen kezdeni meg kell várni az előző mérés végét.
  • Szinkronizálja a CPU-GPU kommunikációt.

Ezek után érthető miért nem terjedt el.

Megjegyzés:

A GL_ARB_occlusion_query2 extension annyiban hasonlít ehhez, hogy szintén annyit mond meg a renderelt primitívekről, hogy a mélység teszten átment-e belőlük legalább egy fragment. Valószínűleg az első átjutott fragment után leállítja a számolást vagyis nem kell megvárni a renderelés végét. Emiatt jelenleg ez a leggyorsabb hardveres occlusion query.

Röviden mi is az occlusion query.
A GPU képes számolni, hogy mennyi fragment megy át a depth test-en. Ezt jobbára láthatósági vizsgálathoz használják - ha akad legalább egy fragment ami átmegy a depth test-en akkor azt már láthatónak tekinthetjük.

Szólj hozzá!

Címkék: opengl muzeum

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr462068599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása