HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Szabadság - első nap

2010.09.01. 00:59 :: syam

Miután sikeresen aludtam közel 11 órát belevetettem magam az engine-m programozásába.

Cinematic

Elmúlt hétvégén sokat gondolkoztam azon az egyszerű(nek tűnő) feladaton, hogy hogyan lehet a kamerát egy adott pályán "szépen" mozgatni. A "szépen" fogalom elevel kizárja a lineáris interpolációt helyette a natural cubic spline-t használó interpolációt építettem be. Ehhez is mindössze a kulcspontokat kell megadni a szükséges együtthatókat az algoritmus kiszámítja.
Ezt felhasználva a script nyelvemet kiegészítettem kamera animálási és néhány post-process utasításokkal így elvileg bármikor indítható ingame "videó".

Játék logika - tárgykezelés

Aztán felfedeztem a kódban egy még sosem használt kódrészletet -nevezetesen PickObject és ThrowObject - és most már megvan a lehetőség, hogy használjam is.
Az első eljárás megnézi a felvevő szereplő környezetét és ha talál abban egy tárgyat akkor azt magához hozzárendeli és berakja a saját inventory-jába.
A második eljárás egy adott tárgyat kivesz a tulajdonos inventory-jából és elhelyezi a tulajdonos közelében.
Természetesen később ezek finomításra szorulnak, de már működnek:3
 

Dies diem docet...

 

Szólj hozzá!

Címkék: lua postprocess

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr872263405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása