Miután sikeresen aludtam közel 11 órát belevetettem magam az engine-m programozásába.
Cinematic
Elmúlt hétvégén sokat gondolkoztam azon az egyszerű(nek tűnő) feladaton, hogy hogyan lehet a kamerát egy adott pályán "szépen" mozgatni. A "szépen" fogalom elevel kizárja a lineáris interpolációt helyette a natural cubic spline-t használó interpolációt építettem be. Ehhez is mindössze a kulcspontokat kell megadni a szükséges együtthatókat az algoritmus kiszámítja.
Ezt felhasználva a script nyelvemet kiegészítettem kamera animálási és néhány post-process utasításokkal így elvileg bármikor indítható ingame "videó".
Játék logika - tárgykezelés
Aztán felfedeztem a kódban egy még sosem használt kódrészletet -nevezetesen PickObject és ThrowObject - és most már megvan a lehetőség, hogy használjam is.
Az első eljárás megnézi a felvevő szereplő környezetét és ha talál abban egy tárgyat akkor azt magához hozzárendeli és berakja a saját inventory-jába.
A második eljárás egy adott tárgyat kivesz a tulajdonos inventory-jából és elhelyezi a tulajdonos közelében.
Természetesen később ezek finomításra szorulnak, de már működnek:3
Dies diem docet...