HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Demo 9 + összefoglaló # 2

2010.09.13. 00:51 :: syam

Összefoglaló

Több hónapnyi munka után ismét elérkezett az engine a következő mérföldkövéhez. Számos funkcióval bővült és néhány aspektusban módosult a legutóbbi kiadás óta.

  1. CEGUI használata.
  2. Térbeli (statikus és dinamikus) triggerek kezelése, amelyekhez scriptek köthetők.
  3. Fények kezelése (árnyalás nélkül).
  4. Lens flare effekt.
  5. A játék engine-t (teljesen) átfogó scriptnyelv: szereplőket, materialokat, kamerát, más scripteket, cinematic-okat stb. vezérelhetnek. A scriptek triggerekből vagy más scriptből indíthatók. A játék indításakor automatikusan lefut a 0. script.
  6. A HSR algoritmus occlusion cull lett HZB-vel. A térfelosztó algoritmus pedig loose octree.
  7. A szerkesztő képes tetszőleges modellt szétdarabolni és statikus környezetté konvertálni a HZB "igényeinek" megfelelően. Tehát szerkesztés nélkül egyben importálható a "pálya" nagy része.
  8. A szerkesztő már használható annyira, hogy a 9. demót össze lehetett vele rakni.

Demo 9

Irányítás: Bal shift, WASD, egér.
Kamera távolítás, közelítés: 2,3.
Tárgyfelvétel, eldobás: N,M.
 

A demó az alábbi részekre tagolódik és kettő egymás után teljesítendő feladatot tartalmaz:

  1. Bevezető animáció.
  2. A "helyére" tenni a fehér homokóraszerű "amulettet". Ezzel aktiválódik az "oltár".
  3. Átvezető animáció.
  4. Megtalálni / megszerezni és az "oltárra" helyezni a 4 db kék "amulettet".
  5. Játék vége animáció.

Az első két animáció ESC-cel megszakítható.
Kisebb hibákat tartalmaz a character controller ill. ha sok tárgy van a szereplő körül nem mindig azt veszi fel amit szeretnénk.

Ajánlott a vsync bekapcsolása (alapesetben ezen van a config), mert a "túl nagy" fps-re (egyik gépemen 999, másikon 5000) nem tudni hogy reagál a gpu.

Link:

www.inspekcio.hu/indigo_illusions/demos/sakura_demo_2010_09_12.zip

Szólj hozzá!

Címkék: összefoglaló

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr732291889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása