HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Hang és 3D

2011.02.07. 01:18 :: syam

Az enginem következő mérföldkőjéhez érkeztem az elmúlt napokban: 3D hangok kezelése OpenAL-lel.

Ennek az API-nak az implementációja a legtöbb rendszeren egy wrapperként jelenik meg (win alatt DirectSound3D) azonban egyes Creative kártyákhoz létezik natív támogatás is.

Az OpenAL API-ját az OpenGL-hez hasonlóan tervezték meg az elnevezések követik annak konvencióit. További hasonlóság a koordinátarendszer, amely mindkettő esetben ugyanaz.

Alapszintű használata nem különösebben nehéz mindössze pár függvény segítségével életre is kelthetjük viszont legalább egy .wav betöltőre szükségünk lesz.

A rendszerben a hangforrásokhoz( sourcebuffereket kell rendelnünk, amely bufferek a mi általunk megadott hanghullámot jelentik. A bufferek számára jelen ismereteim szerint nincs korlátozás ezzel ellentétben egyszerre (általában) max. 256 hangforrás használata lehetséges tehát mindenképp érdemes megoldanunk a hangforrások "újrahasznosítását".
 

A hangforrások 3D-ben tetszőlegesen elhelyezhetők (irány és pozíció) és ugyanígy a hallgató ( listener) helye és orientációja is tetszőlegesen megadható.
Ami még lényeges lehet, hogy a hangforrás pozícióját relatívan is megadhatjuk a hallgatóhoz képest (pl. háttérhang kezelésnél a hang mindig a hallgató helyében szól).

 

Szólj hozzá!

Címkék: creative hang openal

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr62643541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása