HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Motion retarget

2011.06.07. 17:12 :: syam

Az elmúlt hetekben megpróbálkoztam ezzel az igen ígéretes technikával. A lényege röviden a következő.
Adott két különböző, de nagyjából hasonló csontváz. Konkrétan eltérő a csontok száma, a csontok helyzete azonban a felépítés hasonló, mint pl. két emberi mocap csontváz esetében.
Az egymásnak funkcionálisan megfelelő csontok összerendelése után kiszámítható csontonként egy járulékos transzformáció, amely az egyik csontvázon végrehajtott mozgást képes átvinni a másik csontvázra.

Sajnálatos módon túlzottan sok információt nem találtam róla pedig néhány engine tartalmazza ezt a feature-t ill. a 3D modellező programokban is megtalálható.

...és hogy miért ígéretes a motion retarget?
A csontvázas animációhoz három dolog szükséges:

  • egy virtuális csontvázra
  • egy, a csontváznak megfelelően elkészített modellre
  • animációkra.

Ezek közül az első kettőt elég egyszer elkészíteni utána tetszőleges animációt készíthetünk hozzá. Azonban az animáció készítése nem egyszerű feladat. Ráadásul ha saját mocap animációt szeretnénk használni - akár előre felvettet akár realtime - akkor annak a csontváza nagy eséllyel nem fog megegyezni az adott modellhez tartozó csontvázzal. A motion retarget ezt a különbözőséget hidalja át. 
Eme technika nehézsége abból fakad, hogy egymásnak megfeleltessük a funkcionálisan azonos csontokat - ez az a lépés ami jócskán megnehezíti az automatizálást.

Megjegyzés:

Mocap animációk elterjedt formátuma a BVH. Rengeteg ingyenesen elérhető és jó minőségű csomag található neten. Ezek felhasználásához legtöbbször elengedhetetlen a motion retarget használata.

Szólj hozzá!

Címkék: csontváz vertex skinning bvh

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr12965078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása