HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Csontanim - Ghoul2

2011.09.07. 08:49 :: syam

A Ghoul2 a még ma is népszerű Q3 engine-re épülő Jedi Academy animációs rendszere, amelyet a Raven fejlesztett ki.
Dokumentáció sajnos nincs hozzá mindössze header-ök alapján lehet kikövetkeztetni, hogy mit tartalmaznak a file-ok. Kétféle file-ban tárolja az adatokat: .glm és .gla.

A .gla-ban tárolt animációt kétféle módon használhatjuk fel:

  • a csontváz kiszámítása után az eredeti vertexeket skinneljük vele. Ennek az a hátránya, hogy a csontvázat nem tudjuk felhasználni másra, mivel nem világba lesz transzformálva; ehhez még a basepose mátrixszal történő szorzást is be kell iktatni.
  • az animáció előfeldolgozása után a basepose-ba transzformált vertexekkel skinnelünk.

Ez utóbbi módszer két lépcsőből áll.

  1. A vertexeket beszorozzuk a megfelelő csont basepose inverzével - amely mátrixokat eltárolja a .gla.
  2. A csontok basepose mátrixát kombináljuk az animációval. Erre a következő módszert használom:
    - kiszámolom az első módszerrel az animációt és
    - ezt beszorzom a basepose mátrixszal
    - az így kapott valóban világban lévő mátrixokat beszorzom a szülő inverz mátrixával így átviszem lokális csont térbe
  3. Az így kapott mátrixokat visszakonvertálom kvaternió + pozíció párosba és visszaírom az animációba.

Elég sok számolást igénylő folyamat mivel minden animáció, minden frame-jére le kell futtatni, de szerencsére csak egyszer kell elvégezni az importáláskor.

Szólj hozzá!

Címkék: csontváz vertex skinning ghoul2

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr543208699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása