A Maya plugin több hónapnyi használata megmutatta, hogy sajnos a játék szerkesztésének bizonyos elemei nem vagy csak nagyon nehezen valósíthatók Maya alatt. Úgy tűnik tehát, hogy mindenképp szükséges egy saját, "valamilyen" gui-val elkészített szerkesztő is.
Az egyetlen problémám, hogy a "valamilyen" gui-nak több szempontnak is meg kell felelnie:
- érett szoftver legyen vagyis ne annak a debugolásával kelljen foglalkozni
- jól használható / érthető dokumentáció
- a mérete minél kisebb legyen
- bináris SDK vagy könnyen fordítható legyen
- legyen hozzá designer alkalmazás
- kezelje az általunk használni kívánt gui funkciókat
- multi-platform
- "jól nézzen ki"
A WinForms-ot használtam régen, amellyel akadtak problémák - GL renderelő ablak kezelése, fa alapú listában többszörös kijelölés natív támogatása. Aztán megpróbálkoztam ismét a CEGUI-val, de a rengeteg lefordítandó függőség a kedvemet szegte. Elgondolkoztam a Qt használatán ám annak a mérete és gcc-vel való (túl) közeli kapcsolata rémített el.
Jelenleg a FLTK mellett kötöttem ki, amely kissé ódivatú megjelenése ellenére biztató tulajdonságokkal rendelkezik. Sajnos az undo-redo rendszer java részét ezzel a váltással elvesztettem azonban a Maya tapasztalataim alapján könnyen készíthetők különféle exportálók.
Itt pedig egy kép minderről: