HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Editor, Maya, gui, egyéb?

2013.08.05. 20:23 :: syam

A Maya plugin több hónapnyi használata megmutatta, hogy sajnos a játék szerkesztésének bizonyos elemei nem vagy csak nagyon nehezen valósíthatók Maya alatt. Úgy tűnik tehát, hogy mindenképp szükséges egy saját, "valamilyen" gui-val elkészített szerkesztő is.
Az egyetlen problémám, hogy a "valamilyen" gui-nak több szempontnak is meg kell felelnie:

  • érett szoftver legyen vagyis ne annak a debugolásával kelljen foglalkozni
  • jól használható / érthető dokumentáció
  • a mérete minél kisebb legyen
  • bináris SDK vagy könnyen fordítható legyen
  • legyen hozzá designer alkalmazás
  • kezelje az általunk használni kívánt gui funkciókat
  • multi-platform
  • "jól nézzen ki"

A WinForms-ot használtam régen, amellyel akadtak problémák - GL renderelő ablak kezelése, fa alapú listában többszörös kijelölés natív támogatása. Aztán megpróbálkoztam ismét a CEGUI-val, de a rengeteg lefordítandó függőség a kedvemet szegte. Elgondolkoztam a Qt használatán ám annak a mérete és gcc-vel való (túl) közeli kapcsolata rémített el.
Jelenleg a FLTK mellett kötöttem ki, amely kissé ódivatú megjelenése ellenére biztató tulajdonságokkal rendelkezik. Sajnos az undo-redo rendszer java részét ezzel a váltással elvesztettem azonban a Maya tapasztalataim alapján könnyen készíthetők különféle exportálók.

Itt pedig egy kép minderről:

fltk_editor

 

4 komment

Címkék: qt cegui fltk

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr885446382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirpalee 2013.08.09. 19:06:27

Mit nem tudsz maya alatt szerkeszteni? Hirtelen (pár évnyi maya programozás után), nem ugrik be sok dolog, amit ne lehetne vezérelni egy game engineből.

syam 2013.08.10. 13:53:59

@sirpalee:
A sok bosszantó apróság megoldása sokkal több időt és energiát vesz el, mintha saját szerkesztőt írnék.
Pl. az én elnevezési konvencióm ütközik a maya-éval, az engine oldali ingame változások átvezetése macerás, ingame loop futtatására sem találtam normális megoldást (ha play gombra kötöm, akkor nem lehet közben szerkeszteni, ha folyamatosan fut a loop, akkor meg a maya gui hal meg) és még sorolhatnám.

sirpalee 2013.08.11. 11:58:57

@syam: Idle, vagy Timer callback-al ki lehet kényszeríteni a frissítést, időzítve is akár (ha limitálni akarod a frameratet). A maya olyan elnevezési konvenciókat használ, amilyeneket te adsz meg neki, legyenek azok node-k, vagy paraméterek.

Scriptelhető, jól használható szerkesztő írása pedig rengeteg erőforrás, sokkal több mint megoldani ezeket az apró bosszantó dolgokat (amikre ott van a megoldás az api leírásban, vagy a maya mellé adott sdk példákban).

syam 2013.08.11. 16:15:22

@sirpalee: Mindkét frissítési módszert próbáltam, nagyobb jelenetnél már meghal a maya gui.
Elnevezési konvenciót én nem tudtam állítani, de ahogy láttam mások sem tudták (pl. /, . stb karakterek használata nem megengedett). Ezt kikerülni pedig elég nyakatekertté tette a szerkesztőt.
De ezenkívül még van jó néhány bosszantó apróság -.-
Sajnos az api leírás néhol nem eléggé kimerítő, se a könyv; sokszor fórumokról kell összevadászni az infót.

Egyik kedvencem, hogy a maya a node-duplikáláskor adott "__PrenotatoPerDuplicare" név-előtagját nem tudtam sehogy eltüntetni; és ez a név csak maya apiban látszik, a szerkesztőben már nem. Megoldást erre még fórumokban sem láttam.
Bár lehet, h az sdk / vmelyik fórum tartalmazza a megoldást csak én nem találtam meg.
süti beállítások módosítása