HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

szereplők kezelése

2009.05.06. 22:39 :: syam

Mivel teljesen holtpontra jutottam a modellek kezelése kapcsán ill. a téma előhozta a szereplők osztályozásának problémakörét is. Alapvetően 3 részre oszlik a szereplők "main" függvénye: döntés, reakció, animáció.

A döntés származhat a játékostól, aitól és távoli játékostól. A reakció függ a szereplő típusától, az animáció pedig a reakciótól.

Mára ennyit...

Folytatás:

Jelenleg létezik: humanoid, animal, vehicle, object. A humanoid és animal rendelkezik "beépített" intelligenciával. A humanoid irányíthat vehicle-t és használhat object-et. A felhasználó pedig átveheti az irányítást a humanoid és animal felett.

Ezzel együtt talán dűlőre is jutottam a meshkezelés ügyében. A humanoid és animal biztosan nem lehet nem-animált modell, a többinél pedig esetleges. Animált modell esetén fizikai formához kizárt a konvex mesh (esetleg még lehetne animált trimesh, de az brrr) inkább csontokhoz csatolt kapszula. Nem-animált esetben összetett/konkáv formák is lehetségesek.

Pontosabban animált mesh esetén az alap fizikai forma kötelezően a csontváz míg statikus mesh esetén közvetlenül használható a geometria. Természetesen a fizikai formákhoz csatolható statikus, animált, softbody és emitter mesh is. A csontváz irányítás nélkül ragdollként működik majd.

Bizonytalan kérdés az animált vehicle és object kérdése...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr741107178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása