HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Én + a gui

2010.08.17. 12:39 :: syam

Több hónapnyi szenvedés végére sikerült pontot tennem elmúlt hétvégén. Az enginem látott már néhány gui-t egy kivételével (guichan.sourceforge.net/) mindegyik saját próbálkozás volt.

Sajnos egy jól használható gui elkészítése nem kevés idő és energia. Ezenkívül szükséges hozzá külső szerkesztési lehetőség script vagy - ami leginkább ajánlott - vizuális eszköz formájában.

Miután ez nagy nehezen világossá vált elkezdtem keresgélni külső segítség után. Érdekes módon nincs túl nagy kínálat. A legtöbb SDK meglehetősen nagy méretű ami számomra nem tűnt szimpatikusnak. Azonban ha speciálisan játékhoz szánt gui-t keresünk kicsit jobbak az esélyek. Léteznek egyéni próbálkozások (egyik igéretes ez volt www.thomasandamy.com/projects/GLO/ ), de sajnos ezek támogatottsága nem a legjobb.

Utolsó próbálkozásom a CEGUI volt. A mérete ennek sem kicsit, de töredéke a "nagy" SDK-knak. A következő kérdéses pont a függőségek voltak, amiből akad néhány. Természetesen a csomag elérhető előre lefordított csomagként is így a függőségekkel nem kellene foglalkozni, de jobban szeretem magamnak lefordítani és csak azt ami nekem szükséges. Így nekiláttam kiválogatni a számomra szükségtelen összetevőket.
Nagyon előnyös tulajdonsága a CEGUI-nak, hogy nagyon praktikus konfiguráló lua scriptet készítettek hozzá.

Ami mindenképp szükséges, hogy használhatóvá tegyük:

  • Freetype.
  • Legalább egy image codec. Lehetőleg ne a beépített TGA legyen, hanem a SILLY, amit kimondottan a CEGUI-hoz fejleszettek ki. Kezeli a JPG, PNG és TGA formátumokat, ami gyakorlatilag mindenhez elég. Az első kettő formátumhoz szükségesek a nekik megfelelő könyvtárak, de általában ezeket a játék engine-k is igénylik.
  • Falagard window renderer.
  • XML parser. Szerencsére a tinyxml verzió beépített így nem kell külön könyvtár hozzá.
  • Renderer. Az OpenGL renderer a glew könyvtárat használja, amelyet bevontak a CEGUI-ba.

Szerencsére a használata sem egetverően bonyolult könnyen rá lehet érezni a stílusára. Könnyen skin-elhető, létezik hozzá vizuális szerkesztő és folyamatosan fejlesztik. Amivel viszonylag meggyűlt a gondom az a setDefaultResourceGroup és a setResourceGroupDirectory volt ti. mindkettőt az inicializáláskor megfelelően be kell állítani. Ezek után viszont adja magát a használat. Annyit talán érdemes még megjegyezni, hogy az események kezelése callback-eken keresztül működik tehát ezt figyelembe véve kell struktúrálni a függvényeinket / osztályainkat.

 

Szólj hozzá!

Címkék: gui cegui

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr472227801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása