HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Összefoglaló # 3

2010.11.28. 18:10 :: syam

Az idó telik lassan két hónap telt el legutóbbi bejegyzésem óta amit talán svn verziószámokkal izgalmasabb kifejezni: 97 volt akkor és most 115.
Ez idő alatt bizony elég sok változás történt...

Villám

A második elem az effektek között. Szerencsére használni egyszerű, a renderelése pedig nagyszerű: hasonló a billboardhoz, csak itt egy szalagot kell beforgatni a kamera közeli síkjával párhuzamosan.

Decal

Egyelőre a szerkesztő tartalmaz decal készítőt, amely egyszerűen megvágja a teret egy tetszőleges téglatesttel és elkészíti a textúrázott háromszögeket.

Animáció

Foglalkoztam némi csontanimációval is: automatikus csontozás és BVH file-ok támogatása. Az idő hiánya miatt azonban nem került sor a befejezésre.

Térfelosztás

Átírtam direkten indexelhetőre a loose octreet miáltal még gyorsabb lett és megoldódott a front-to-back renderelés is.

Material

Kétoldalas és átlátszó felületek korrekt(!) kezelése általános szinten.

Tartalomkészítés

Ezen a téren történt a legtöbb fejlődés. Négy procedurális algoritmussal bővült a szerkesztő:

  • barlang - az alapja egy sejtautomata,
  • fa - az alapja a Weber-Penn-féle cikk
  • terep - az alapja chunked LOD,
  • felhő generátor, aminek az alapja a Niniane Wang-féle cikk.

Ezek mindegyike lassacskán SDK formát kap és hasonlóképpen a szerkesztő is. Ezzel lehetővé válik, hogy külső segítséggel (és gyorsabban) megoldjam a GUI körüli "problémákat" tekintve, hogy pályafutásom során nem igazán sikerült egy mások által is használható rendszert megalkotni (még a CEGUI-val sem) :)

Érdekes lehet még kiemelni a terep generáló azon tulajdonságát, hogy képes "lyukakat" kezelni az indoor elemek integrálását megkönnyítendő.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: összefoglaló csontváz decal chunked lod vertex skinning loose octree cegui proceduralis algoritmus

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr372479308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása