Az idó telik lassan két hónap telt el legutóbbi bejegyzésem óta amit talán svn verziószámokkal izgalmasabb kifejezni: 97 volt akkor és most 115.
Ez idő alatt bizony elég sok változás történt...
Villám
A második elem az effektek között. Szerencsére használni egyszerű, a renderelése pedig nagyszerű: hasonló a billboardhoz, csak itt egy szalagot kell beforgatni a kamera közeli síkjával párhuzamosan.
Decal
Egyelőre a szerkesztő tartalmaz decal készítőt, amely egyszerűen megvágja a teret egy tetszőleges téglatesttel és elkészíti a textúrázott háromszögeket.
Animáció
Foglalkoztam némi csontanimációval is: automatikus csontozás és BVH file-ok támogatása. Az idő hiánya miatt azonban nem került sor a befejezésre.
Térfelosztás
Átírtam direkten indexelhetőre a loose octreet miáltal még gyorsabb lett és megoldódott a front-to-back renderelés is.
Material
Kétoldalas és átlátszó felületek korrekt(!) kezelése általános szinten.
Tartalomkészítés
Ezen a téren történt a legtöbb fejlődés. Négy procedurális algoritmussal bővült a szerkesztő:
- barlang - az alapja egy sejtautomata,
- fa - az alapja a Weber-Penn-féle cikk
- terep - az alapja chunked LOD,
- felhő generátor, aminek az alapja a Niniane Wang-féle cikk.
Ezek mindegyike lassacskán SDK formát kap és hasonlóképpen a szerkesztő is. Ezzel lehetővé válik, hogy külső segítséggel (és gyorsabban) megoldjam a GUI körüli "problémákat" tekintve, hogy pályafutásom során nem igazán sikerült egy mások által is használható rendszert megalkotni (még a CEGUI-val sem) :)
Érdekes lehet még kiemelni a terep generáló azon tulajdonságát, hogy képes "lyukakat" kezelni az indoor elemek integrálását megkönnyítendő.