Mivel lightmap generálásakor a kapott lumelek színtartománya túlmutat a megszokott 0...1 értékeken (LDR helyett HDR), ezért mindenképp növelni kell a tároláshoz szükséges bitmélységet azaz nem lehet a végeredményt (egy lépésben) egy mezei png fileba kimenteni.
Legkönnyebbnek látszó megoldás float tömbként elmenteni a lightmapeket, de ezenkívül még foglalkoznunk kell a járalékos adatok mentésével, mint a textúra mérete, csatornák száma ill. néha igény támadhat, hogy képnézegető programmal is közvetlenül megtekinthető legyen.
Mivel a nagy értéktartományú (és lebegőpontosan tárolt) színeket tartalmazó képek mentése már másoknak is fejtörést okozott, ezért szerencsére már léteznek többé-kevésbé általános megoldások. Egyik ilyen pl. a Lucasfilm OpenEXR formátuma, amely első (és sokadik) olvasásra is túl soknak tűnik vagy pl. a TIFF ill. a JPEG XR.
A megoldások közül a legegyszerűbb változatnak az RGBE tűnik, amely négy byteon tárolja el a HDR színt.
A be- ill. kitömörítő algoritmusa is gyors és egyszerű valamint az adatveszteség is minimálisnak tűnik.