HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hogyan készítsünk játékot Maya-ban?

2013.03.10. 22:12 :: syam

Úgy, hogy ír hozzá az ember egy plugint.

Kontra:

  • Meg kell érteni a Maya API-t.
  • Meg kell érteni a Maya belső működését.
  • Össze kell tudni hangolni a saját engine-t a Mayával a fentiek ismeretében.

Pro:

  • Így az ember készhez kap egy profi 3D szerkesztőt.
  • Ezt a szerkesztőt elég sok modellező ismeri és tudja is használni.
  • Ha a programozó magára van utalva, némi tanulással (elég gyorsan) lehet készíteni "programmer art" szintű jelenettel játékot.
  • Ha már sikerült a hangolás az engine és egy külső API között, akkor egy újabb API nem lehetetlen kihívás.
  • Az importálás nem függ külső (esetleges hibás, nem teljeskörű támogatással bíró) exportálóktól - importálót pedig mindenképp kell készíteni.
  • Szélesíti az ember látókörét.

2 komment

Címkék: Maya

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr865126764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csisy 2013.03.14. 14:32:35

A Maya ingyenesen bővíthető, ha jól tudom (annak is, aki nem vette meg?)
A 3dsmax-hez is lehet írni ilyesmit? Ott az sdk meg csak akkor van meg, ha már megvetted.

syam 2013.03.16. 00:13:09

@csisy: A Mayahoz megkapod az SDK-t sőt -tudomásom szerint- tanulási céllal ingyen beszerezhető.
A Maxról sokat nem tudok, de létezik hozzá is SDK, amivel szintén készíthető tetszőleges plugin. Azt viszont nem tudom, hogy az SDK elérhetősége mennyire kötődik a vásárláshoz.
süti beállítások módosítása