Az utóbbi időszakban, de leginkább az elmúlt héten a szereplők fizikai vezérlésével foglalkoztam PhysX alatt (dinamikus testként kezeltem a szereplőket, amelyek forgása mindkét vizszintes tengely mentén blokkolva volt). Miután sikerült a szereplő scriptelést alapszinten beüzemelni és bekerültek mozgó platformok a jelenetbe ki tudtam próbálni a fizikai vezérlést ezekben a speciális helyzetekben:
- függőlegesen mozgó platform
- vízszintesen mozgó platform
- forgó platform
A tapasztalt hibák a következők voltak:
- Ebben az esetben ezek kevesen voltak leszámítva a megállás utáni apró "ugrást".
- Ehhez sajnos nagyon nagy súrlódás volt szükséges ellenkező esetben szó szerint kicsúszott a szereplő lába alól a talaj.
- Ehhez szintén nagy súrlódás volt szükséges valamint minimális forgatási csillapítás.
A nagy súrlódásnak számos mellékhatása volt mint pl. nem kívánt perdület mozgatás közben (megpróbáltam növelni a forgatási csillapítást, amely sajnos ellentmond a 3. pontnak), nehézkessé vált a lépcsőn való feljutás, a "láb" oldala mindenhez odaragadt.
Kipróbáltam a materialok váltogatását: futás közben nem volt súrlódás csak álló helyzetben. Ez a 2. ponttal ütközött.
Kipróbáltam magát a járást szimulálni két "lábbal": az eredmény - a nem középponti forgástengely miatt - a szereplő jobbra-balra forgott attól függően melyik "láb" volt a talajon.
Második menetben megtaláltam a PhysX saját character controllerét, amely - gyaníthatóan a "lustaság" ékes gyöngyszemeként - még mindig NovodeX névjeggyel szerepel a kódban. Ez a legtöbb esetben nagyon jól működőnek tűnik kivéve teljesen hiányzik a környezet -> szereplő interakció. Csak szereplő -> környezet és szereplő -> szereplő interakció detektálása lehetséges.
Valószínűleg kiegészíthető a hiányzó elemmel, de lehetséges, hogy a physX-es megvalósításból kiindulva célszerű készíteni egy sajátot...