HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Demo helyett - character controller

2010.04.19. 00:17 :: syam

Az utóbbi időszakban, de leginkább az elmúlt héten a szereplők fizikai vezérlésével foglalkoztam PhysX alatt (dinamikus testként kezeltem a szereplőket, amelyek forgása mindkét vizszintes tengely mentén blokkolva volt). Miután sikerült a szereplő scriptelést alapszinten beüzemelni és bekerültek mozgó platformok a jelenetbe ki tudtam próbálni a fizikai vezérlést ezekben a speciális helyzetekben:

  1. függőlegesen mozgó platform
  2. vízszintesen mozgó platform
  3. forgó platform

A tapasztalt hibák a következők voltak:

  1. Ebben az esetben ezek kevesen voltak leszámítva a megállás utáni apró "ugrást".
  2. Ehhez sajnos nagyon nagy súrlódás volt szükséges ellenkező esetben szó szerint kicsúszott a szereplő lába alól a talaj.
  3. Ehhez szintén nagy súrlódás volt szükséges valamint minimális forgatási csillapítás.

A nagy súrlódásnak számos mellékhatása volt mint pl. nem kívánt perdület mozgatás közben (megpróbáltam növelni a forgatási csillapítást, amely sajnos ellentmond a 3. pontnak), nehézkessé vált a lépcsőn való feljutás, a "láb" oldala mindenhez odaragadt.
Kipróbáltam a materialok váltogatását: futás közben nem volt súrlódás csak álló helyzetben. Ez a 2. ponttal ütközött.
Kipróbáltam magát a járást szimulálni két "lábbal": az eredmény - a nem középponti forgástengely miatt - a szereplő jobbra-balra forgott attól függően melyik "láb" volt a talajon.

Második menetben megtaláltam a PhysX saját character controllerét, amely - gyaníthatóan a "lustaság" ékes gyöngyszemeként - még mindig NovodeX névjeggyel szerepel a kódban. Ez a legtöbb esetben nagyon jól működőnek tűnik kivéve teljesen hiányzik a környezet -> szereplő interakció. Csak szereplő -> környezet és szereplő -> szereplő interakció detektálása lehetséges.
Valószínűleg kiegészíthető a hiányzó elemmel, de lehetséges, hogy a physX-es megvalósításból kiindulva célszerű készíteni egy sajátot...

Szólj hozzá!

Címkék: physx novodex character controller

A bejegyzés trackback címe:

https://sakura7.blog.hu/api/trackback/id/tr921933077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása