HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

sakura r925

2013.02.22. 11:48 :: syam

Működés közben látható újdonságok - a Half Life 2 engine alapján megvalósított direction lightmap radiosity-vel számolva, ami lehetővé teszi a normal map és lightmap kombinálását- szintén a HL2 alapján elkészített, de kicsit módosított ambient cube-ok, amelyek végül…

Szólj hozzá!

Címkék: hdr unity radiosity halflife2

HDR - RGBE

2013.02.05. 14:21 :: syam

Mivel lightmap generálásakor a kapott lumelek színtartománya túlmutat a megszokott 0...1 értékeken (LDR helyett HDR), ezért mindenképp növelni kell a tároláshoz szükséges bitmélységet azaz nem lehet a végeredményt (egy lépésben) egy mezei png fileba kimenteni. Legkönnyebbnek…

Szólj hozzá!

Címkék: hdr rgbe openexr

Világító fal 3 - directional lightmap

2013.01.28. 22:08 :: syam

A téli szünetben gondolkoztam azon, hogy a lightmap lumeljeihez lehetne rendelni irányt is. Szerencsére ez a technika már létezik (többféle) néven: directional lightmap.A módszer azon alapszik, hogy minden lumelhez hozzárendelnek három, a tangens térben megadott konstans irányt majd a…

Szólj hozzá!

Világító fal 2

2013.01.24. 10:35 :: syam

A gpuval történő radiosity számítás legkényesebb része a félgömb renderelése. Ennek legkézenfekvőbb megoldása a halszem nézet használata. Gyakorlatban erre nagyon jó közelítést ad a paraboloid vetítés, amelynek van egy nagyon nagy hátránya. Mivel ez egy…

Szólj hozzá!

Címkék: paraboloid radiosity

Világító fal

2013.01.09. 21:56 :: syam

Ismét némi nyomozás (és a téli szünet) után megtapasztaltam, hogy a lightmap bizony nem az ördögtől való fogalom és egy kis trükkel "olcsón" kombinálhatók normal mappel. Ennek fényében kutattam a lightmapkészítés témakörében és meg is született az első értékelhető…

Szólj hozzá!

Címkék: lightmap radiosity

R_DrawAliasModel

2012.12.30. 13:40 :: syam

Ismét egy kis játékanatómia ezúttal Quake2 engine. Amire kiváncsi voltam, hogy a dinamikus modellek árnyalását hogyan oldották meg. Jelen esetben azonban egy igen leegyszerűsített árnyalásról van szó, amivel nem is nagyon érdemes foglalkozni. Sokkal inkább azzal, hogy a modellre…

Szólj hozzá!

Címkék: quake2 bsp tree

sakura 0.9.5 - Chandrila projekt

2012.11.19. 21:53 :: syam

Pillanatvideó a szerkesztőből elkapva. A Bulletet pár napja frissítettem 2.8.1-re (sok különbséget -még- nem látok az előzőhöz képest).A gomb / kapcsoló a falon már tudja működtetni a liftet ill. az automata ajtók is végzik a dolgukat. Az izgalmas a dologban az, hogy mindezek a…

Szólj hozzá!

Címkék: bullet lua quake3 bsp tree

800

2012.11.08. 17:59 :: syam

A napokban elértem a 800. revíziószámot mivel ismét tettem egy kitérőt Q3 irányba. Egész pontosan a bsp-t vettem elő megint ill. annak a Q3-s megvalósításának Raven software által módosított verzióját.Szerencsére csak pár (nem lényeges) különbség van az eredeti, Q3…

Szólj hozzá!

Címkék: bullet quake3 idsoft bsp tree Raven software

Grypania final

2012.10.29. 16:35 :: syam

Végre... Az első, 3D akciójáték jellegű szoftver ami kikerül a kezeim közül. Ahogy számoltam kb. 20 perc játékidőt nyújt a felhasználónak és háromféle játékstílust (találd meg, vidd oda, harc és túlélés) igyekszik megmutatni. Még hátra van apróbb hibák javítása ill.…

Szólj hozzá!

Címkék: Címkék

Grypania 0.9.x

2012.09.17. 12:14 :: syam

A legutóbbi verzió már tartalmaz OpenAL támogatást vagyis nyomokban audio engine-t tartalmaz a rendszer. Egyelőre még a hangok / hangforrások különböző típusait kell összegyűjtenem ill. a fizikai engine-nel történő integrálás hiányzik. Közben néhány optimalizációt…

Szólj hozzá!

Címkék: openal

süti beállítások módosítása