HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Szabadság - első nap

2010.09.01. 00:59 :: syam

Miután sikeresen aludtam közel 11 órát belevetettem magam az engine-m programozásába.CinematicElmúlt hétvégén sokat gondolkoztam azon az egyszerű(nek tűnő) feladaton, hogy hogyan lehet a kamerát egy adott pályán "szépen" mozgatni. A "szépen" fogalom elevel…

Szólj hozzá!

Címkék: lua postprocess

Egyszerű, de nagyszerű - lens flare

2010.08.26. 22:50 :: syam

Eddig még nem nagyon jutott időm és lehetőségem effektek készítésére, de most végre sikerült megvalósítanom a lens flare-t avagy a lencsecsillanást. A jelenség fizikai okai a képrögzítéshez használt lencse fénytörésére vezethető vissza, amely…

Szólj hozzá!

Címkék: occlusion cull glreadpixels lens flare

A végső megoldás: CSSM

2010.08.18. 11:54 :: syam

A videóim között böngészve bukkantam az alábbi újdonságra: (ismét) egy új shadow map technika, mely (ismét) azt ígéri, hogy üdvösséget hoz a használójának.A többiekkel ellentétben azonban ez valóban hatásosnak tűnik.Íme a bemutató videó:  Sajnos a dokumentáció…

Szólj hozzá!

Címkék: shadow map cssm

Én + a gui

2010.08.17. 12:39 :: syam

Több hónapnyi szenvedés végére sikerült pontot tennem elmúlt hétvégén. Az enginem látott már néhány gui-t egy kivételével (guichan.sourceforge.net/) mindegyik saját próbálkozás volt.Sajnos egy jól használható gui elkészítése nem kevés idő és energia. Ezenkívül…

Szólj hozzá!

Címkék: gui cegui

Mipmap generálás alsófokon

2010.07.15. 17:10 :: syam

Néhány apró észrevétel az OpenGL-ben elérhető (textúra) mipmap generálási lehetőségekkel kapcsolatban. Talán vannak akik emlékeznek a gluBuild2DMipmaps nevű glu függvényre. Szerencsére ma már nagyon ritka, hogy ilyen módon (szoftveresen) szükséges előállítani a mipmap…

Szólj hozzá!

Címkék: texture generete mipmap

Loose octree

2010.07.05. 13:51 :: syam

A következő állomás az engine újratervezésében egy új térfelosztó algoritmus megírása. A BVH, amit eddig használtam mindaddig jó, amíg csak statikus adatokról van szó. Az újraépítése sajnos nem elég gyors különösen nagy jelenet esetén hasonlóan az octree-hez. Lehetne…

1 komment

Címkék: octree bvh loose octree

Olvasnivaló: mélység vagy szín?

2010.07.04. 12:50 :: syam

Miután pár hete csak az image space occlusion cull-al foglalkozom elértem ahhoz a ponthoz, amikor már az optimalizációs lehetőségeket keresi az ember. Amikor a CPU oldali lehetőségek elfogynak, akkor jön a GPU oldal. Ezek közül a glReadPixels jár az élen tekintve, hogy…

Szólj hozzá!

Címkék: pixel buffer object glreadpixels

Occlusion cull - hierarchical z-buffer visibility

2010.07.02. 11:27 :: syam

Hosszú idő és sok-sok próbálkozás után úgy látszik megszületett...Az occlusion cull-ról már írtam korábban, de repetitio est mater studiorum avagy ismétlés a tudás anyja.Az occlusion cull elve nagyon egyszerű: a renderelésből eldobja azon elemeket, amik az adott látótérben nem…

Szólj hozzá!

Címkék: occlusion cull hierarchical z buffer visibility

OpenGL múzeum - GL_EXT_vertex_array_set és GL_ARB_vertex_array_object

2010.06.16. 17:24 :: syam

GL_EXT_vertex_array_set és GL_ARB_vertex_array_objectIgen érdekes párost alkotnak hiszen kettőjük között közel 10 év különbség van: az utóbbi mindössze 2 éve jelent meg míg az első elvileg 1997-ben, gyakorlatilag viszont vélhetően soha hiszen az egyéb csoportban foglal…

Szólj hozzá!

Címkék: opengl muzeum

OpenGL múzeum - GL_EXT_static_vertex_array és GL_EXT_compiled_vertex_array

2010.06.16. 10:27 :: syam

GL_EXT_static_vertex_array és GL_EXT_compiled_vertex_arrayEz a két extension a szinte teljesen megegyező leírásukat tekintve nagyon nagy valószínűséggel ugyanaz annyi különbséggel, hogy az előbbit a registry az others csoportban jelöli meg vagyis gyaníthatóan nem került be sohasem…

Szólj hozzá!

Címkék: opengl muzeum

süti beállítások módosítása