HTML

gondolataim elsősorban játékfejlesztésről

Elsősorban játékfejlesztés magyarul: az enginem fejlesztése során felmerülő problémák, ötletek, tévutak stb dokumentálása, amely számomra és talán mások számára is hasznos lehet később Másodsorban gondolatok szavakban...

Kapcsolat:
aalberik 'at' gmail 'dot' com

Haletető

Galéria

Címkék

Összes

Linkblog

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

.ASE

2011.04.11. 20:14 :: syam

Manapság viszonylag könnyű elveszni a 3D adatleíró típusok között. Találhatunk bináris és szöveges formátumokat, statikus és animált modelleket leíró változatokat, egyszerű modell leírókat, de akár komplex jelenet leírókat is.Egyes cégek / szervezetek…

Szólj hozzá!

Címkék: ase modular level design

Anaglif, sztereó renderelés

2011.03.30. 01:12 :: syam

Az utóbbi idők 3D mániája lassacskán a játékokra is kiterjed ennek köszönhetően sok mai játékot (játék motort) felvértezték a sztereó renderelési képességgel. A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás az anaglif változat hiszen mindössze egy egyszerű szemüvegre van csak…

Szólj hozzá!

Címkék: anaglif sztereó renderelés

Fontkezelés

2011.03.14. 22:28 :: syam

Lassan végéhez közeledik a következő demóra való felkészülés. Mivel a CEGUI támogatást eltávolítottam az engine-ből szükségem volt (ismét) fontok kezelésére.Szokásomhoz híven számos lehetőséget végignéztem (természetesen glDrawPixels szóba sem jöhetett) míg…

Szólj hozzá!

Címkék: font cegui gldrawpixels angelcode

Hang és 3D

2011.02.07. 01:18 :: syam

Az enginem következő mérföldkőjéhez érkeztem az elmúlt napokban: 3D hangok kezelése OpenAL-lel.Ennek az API-nak az implementációja a legtöbb rendszeren egy wrapperként jelenik meg (win alatt DirectSound3D) azonban egyes Creative kártyákhoz létezik natív…

Szólj hozzá!

Címkék: creative hang openal

Összefoglaló # 4

2011.01.19. 01:21 :: syam

Az elmúlt közel két hónapban az engine alapvető változáson esett át.Kezdődött mindez azzal, hogy a szerkesztőt akartam leválasztani és külön SDK-t kialakítani belőle aztán ugyanezt magával a motorral is szándékomban állt megtenni. Ezt követően rájöttem, hogy nincs értelme…

Szólj hozzá!

Címkék: összefoglaló modular level design

Összefoglaló # 3

2010.11.28. 18:10 :: syam

Az idó telik lassan két hónap telt el legutóbbi bejegyzésem óta amit talán svn verziószámokkal izgalmasabb kifejezni: 97 volt akkor és most 115.Ez idő alatt bizony elég sok változás történt...VillámA második elem az effektek között. Szerencsére használni egyszerű, a…

Szólj hozzá!

Címkék: összefoglaló csontváz decal chunked lod vertex skinning loose octree cegui proceduralis algoritmus

Galéria - új címen

2010.09.29. 01:31 :: syam

Sikerült találnom egy szimpatikus (pontosabban sok közül a legszimpatikusabb) flash alapú galéria kezelőt. Mostantól igyekszem oda gyűjteni a képeket.www.inspekcio.hu/indigo_illusions/tiltviewer/index.html 

Szólj hozzá!

Gyors kitérő - CSM

2010.09.29. 01:29 :: syam

A keddi napon egy nagy levegővétellel 5 óra alatt implementáltam a cascaded shadow map technikát. A módszer lényege egy rövid mondat: a CSM a PSM (perspective shadow map) diszkretizált változata vagyis nem folytonos igazítjuk a shadow map felbontását a vetítéshez, hanem 2-4…

Szólj hozzá!

Címkék: shadow map cascaded shadow map

Fénykezelés oldschool

2010.09.27. 11:20 :: syam

Az elmúlt napokban gondoltam, hogy a "klasszikusok" (Quake1-3) iránti tiszteletből megvalósítom a dinamikus (pont)fénykezelést hozzájuk hasonlóan.A technika a következő. Kigyűjti a fény hatáskörébe tartozó háromszögeket.A látvány alapján valódi árnyalást nem…

Szólj hozzá!

Címkék: quake4 quake3

Demo 9 + összefoglaló # 2

2010.09.13. 00:51 :: syam

ÖsszefoglalóTöbb hónapnyi munka után ismét elérkezett az engine a következő mérföldkövéhez. Számos funkcióval bővült és néhány aspektusban módosult a legutóbbi kiadás óta.CEGUI használata.Térbeli (statikus és dinamikus) triggerek kezelése, amelyekhez scriptek…

Szólj hozzá!

Címkék: összefoglaló

süti beállítások módosítása